Regulamin Sklepu Internetowego klario.pl firmy KLARIO Sp. z o.o. 

§ 1. Definicje 

Użyte w Regulaminie definicje oznaczają: 

  1. Usługodawca/Sprzedawca/Właściciel Sklepu internetowego/Administrator Danych Osobowych: KLARIO Sp. z o.o., ul. Franciszka Walczaka 12E/10, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 530 532 687, NIP: 599298704, REGON: 541617279, KRS: 0001170857, Kapitał zakładowy: 9.900 zł 
  1. Dostawca – podmiot świadczący usługi przewozowe (kurier lub firma logistyczna), któremu Sprzedawca powierza dostarczenie Produktów do Klienta. 
  1. Dostawa – dostarczenie przez Sprzedawcę przy pomocy Dostawcy Produktu określonego w Zamówieniu pod wskazany przez Klienta adres. Stanowi wykonanie zobowiązania Sprzedawcy w zakresie wydania przedmiotu Umowy sprzedaży. 
  1. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w Sklepie. 
  1. Konsument – osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub zawodowej, a także osoba fizyczna składająca Zamówienie niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. 
  1. Użytkownik – Klient, który w jakikolwiek sposób korzysta ze strony internetowej Sklepu internetowego. 
  1. Sklep internetowy –  serwis internetowy dostępny pod adresem https://klario.pl/sklep/, umożliwiający przeglądanie oferty oraz składanie elektronicznych Zamówień na Produkty zgodnie z Regulaminem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem https://klario.pl/files-to-download/regulamin-sklepu/
  1. Towar/Produkt –  rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego, która może być przedmiotem Umowy sprzedaży. 
  1. Zamówienie – zaakceptowanie przez Klienta lub Konsumenta oferty i przekazanie Sprzedawcy informacji o zamówieniu określonych Produktów wraz z zobowiązaniem zapłaty za zamówione Produkty. Szczegółowy sposób dokonywania Zamówienia określa § 4 niniejszego Regulaminu. 
  1. Pliki cookies – tymczasowe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Użytkownika przez przeglądarkę internetową podczas użytkowania Sklepu. 

§ 2. Postanowienia ogólne 

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu internetowego, a w szczególności dokonywania zakupów i składania Zamówień. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami. 
  1. Regulamin jest udostępniony Klientowi nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej w formie, która umożliwia pozyskiwanie, odtwarzanie i utrwalenie Regulaminu za pomocą Systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient Sklepu internetowego. 
  1. Złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym oznacza zapoznanie się, zaakceptowanie i przestrzeganie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz dokonanie zakupów na warunkach określonych w Regulaminie. 
  1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż Produktów wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Warunki sprzedaży i wysyłki Produktów za granicę są każdorazowo uzgadniane indywidualnie z Klientem. 
  1. Wszystkie Produkty oferowane w sklepie są fabrycznie nowe. 

§ 3. Konto KLARIO 

  1. Każdy Użytkownik może założyć indywidualne Konto KLARIO za pośrednictwem formularza rejestracyjnego dostępnego pod adresem: https://klario.pl/moje-konto/
  1. Konto KLARIO może zostać założone również w trakcie składania zamówienia. Posiadanie Konta nie jest warunkiem koniecznym do dokonania zakupu. 
  1. Założenie i prowadzenie Konta KLARIO jest bezpłatne.  
  1. Do założenia Konta wymagany jest adres e-mail, który służy jako login. Na jeden adres e-mail można założyć tylko jedno Konto KLARIO. Użytkownik musi posiadać dostęp do tego adresu oraz możliwość odbierania wiadomości przesyłanych przez Usługodawcę. 
  1. Podczas zakładania Konta Użytkownik ustala hasło. Hasło musi składać się z co najmniej 8 znaków, w tym jednej wielkiej i małej litery oraz cyfry. 
  1. Użytkownik zobowiązany jest do ochrony danych identyfikacyjnych (loginu i hasła) oraz do nieudostępniania ich osobom trzecim. W przypadku podejrzenia nieuprawnionego dostępu do Konta, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Usługodawcę. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z nieautoryzowanego użycia Konta, jeżeli nastąpiło ono z winy Użytkownika. 
  1. Użytkownik po założeniu Konta KLARIO może w dowolnym momencie zalogować się i dokonać zmian danych identyfikacyjnych. 
  1. Założenie Konta jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem utworzenia Konta. 
  1. Wypełniając formularz rejestracyjny, Użytkownik oświadcza, że podane dane są kompletne i zgodne z prawdą oraz że zapoznał się z Regulaminem i Polityką Prywatności. Użytkownik wyraża również zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do prowadzenia Konta. 
  1. Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail wiadomości związanych z funkcjonowaniem Konta oraz jego rejestracją. 
  1. W celu usunięcia Konta KLARIO, Użytkownik może skontaktować się z obsługą sklepu: 

a) Adres e-mail konto@klario.pl 

b) Numer telefonu 530 532 687 

§ 4. Zamówienie 

  1. Przed złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z opisem udostępnionym przez Usługodawcę w Sklepie internetowym dla każdego z wybranych Produktów. Na podstawie udostępnionych opisów Klient decyduje, czy oferowane Produkty są mu potrzebne i spełniają jego oczekiwania. 
  1. Po zapoznaniu się z opisem Klient kompletuje Zamówienie poprzez dodanie Produktów do koszyka zakupów. 
  1. Po skompletowaniu Zamówienia w Sklepie internetowym i określeniu formy płatności Klient składa Zamówienie poprzez wysłanie Zamówienia do Sprzedawcy. 
  1. Wysłanie Zamówienia przez Klienta oznacza potwierdzenie, że zamówione Produkty spełniają jego oczekiwania co do cech, funkcjonalności, dostępności oraz sposobów aktualizacji. 
  1. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta, Sprzedawca przesyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania Zamówienia. Potwierdzenie to nie jest jednoznaczne z przyjęciem Zamówienia do realizacji. 
  1. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w chwili przesłania przez Sprzedawcę Klientowi informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, w szczególności w przypadku niedostępności Produktu, błędów w ofercie lub uzasadnionego podejrzenia działania niezgodnego z prawem lub Regulaminem. W takim przypadku Klient zostanie niezwłocznie poinformowany, a wszelkie wpłacone środki zostaną zwrócone. 
  1. W formularzu Zamówienia Klient podaje dane niezbędne do jego realizacji, w szczególności: 

a) osoby fizyczne: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail; 

b) podmioty gospodarcze: imię i nazwisko osoby składającej zamówienie, nazwę firmy, adres siedziby (miejscowość, ulica, nr lokalu), NIP, numer telefonu i adres e-mail. 

  1. Klient zobowiązany jest do nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym. 
  1. Jeżeli po złożeniu Zamówienia okaże się, że zamówiony Produkt jest niedostępny, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany pocztą elektroniczną lub telefonicznie. W takiej sytuacji Klient może: 

a) zmienić lub ograniczyć Zamówienie, 

b) anulować Zamówienie i otrzymać zwrot wpłaconych środków w terminie 3 dni roboczych. 

  1. Niezależnie od prawa odstąpienia od umowy przewidzianego w § 9 Regulaminu, Klient może anulować złożone Zamówienie w Sklepie, jednak nie później niż do momentu Dostawy Produktów do Klienta. 
  1. Aktualna oferta Produktów, ceny oraz ewentualne warunki promocyjne dostępne są w Sklepie internetowym. 
  1. Sprzedawca ma prawo wycofania lub zastąpienia oferowanych Produktów, przy czym uprawnienie to nie dotyczy złożonych Zamówień. 
  1. Ceny Produktów w ofercie Sklepu internetowego mogą ulegać zmianom, z tym zastrzeżeniem, że zmiana ceny nie dotyczy złożonych Zamówień. 
  1. Złożenie Zamówienia oznacza akceptację Regulaminu. 

§ 5. Płatności 

  1. Wszystkie ceny Produktów w ofercie Sklepu wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT w odpowiedniej stawce. 
  1. Cena podana przy każdym z Produktów jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena wiąże zarówno Klienta jak i Sprzedawcę. 
  1. Do każdego opłaconego Zamówienia wystawiany jest paragon elektroniczny (e-paragon), który przesyłany jest na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu Zamówienia. 
  1. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie paragonów w tej formie. 
  1. Na życzenie Klienta możliwe jest wystawienie e-faktury VAT: 

a) Klient będący przedsiębiorcą może otrzymać e-fakturę VAT, jeżeli podczas składania Zamówienia wskaże odpowiednią opcję oraz poda prawidłowe dane firmy, w tym numer NIP. 

b) Klient nieprowadzący działalności gospodarczej, który chce otrzymać e-fakturę VAT na osobę fizyczną, powinien: poinformować Sprzedawcę drogą mailową, wysyłając wiadomość na adres zamowienia@klario.pl po złożeniu Zamówienia, lub złożyć Zamówienie bezpośrednio poprzez ten adres e-mail, podając wszystkie niezbędne dane do wystawienia faktury (imię, nazwisko, adres). 

  1. W przypadku braku wyraźnego żądania otrzymania e-faktury VAT, Klient otrzymuje paragon elektroniczny (e-paragon). 
  1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty: 

a) przelew bankowy na konto bankowe Sprzedawcy nr 77 1140 2004 0000 3302 8577 4507 prowadzone przez mBank S.A.,  

b) płatność drogą elektroniczną za pośrednictwem Paynow – możliwa jest płatność kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro) lub przy pomocy bankowości on-line – w dniu złożenia Zamówienia. Płatności drogą elektroniczną obsługiwane są przez firmę Paynow. Więcej na temat sposobu realizacji płatności przeczytać można na stronie internetowej https://www.paynow.pl

8. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.

9. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

§ 6. Dostawa 

  1. Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy pod adres wskazany jako adres do wysyłki. 
  1. Domyślnie za adres do wysyłki uznaje się dane podane w formularzu Zamówienia jako Dane płatności. 
  1. Jeżeli Klient chce wskazać inny adres do wysyłki, powinien zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu Zamówienia („Dane do wysyłki inne niż Dane płatności”) i uzupełnić dodatkowe pola z adresem do wysyłki. 
  1. Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, zobowiązany jest dokonać czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Dostawcy. Zgodnie z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe po odbiorze przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki, Klient ma prawo żądać od Dostawcy spisania protokołu w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki niedającego się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze. 
  1. Koszt dostarczenia zamówionego Produktu każdorazowo podawany jest podczas składania Zamówienia. 
  1. Termin dostawy zamówionych Produktów wynosi do 14 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia 
  1. W przypadku zgłoszenia takiego żądania przez Klienta, Sprzedawca może również dostarczyć paragon w formie papierowej, dołączając go do przesyłki. 
  1. W przypadku dostawy do drzwi (np. przez kuriera), jeżeli Klient będzie nieobecny pod wskazanym adresem dostawy, Dostawca pozostawi awizo i podejmie kolejną próbę doręczenia. Po bezskutecznych próbach doręczenia przesyłka zostanie zwrócona do Sprzedawcy. 
  1. W przypadku dostawy do paczkomatu lub automatu paczkowego, Klient zobowiązany jest do odbioru przesyłki w terminie wskazanym przez Dostawcę. Po upływie tego terminu nieodebrana przesyłka zostaje automatycznie zwrócona do Sprzedawcy 
  1. W obu przypadkach braku odebrania przesyłki, produkt może zostać: 

a) odebrany osobiście przez Klienta w siedzibie Sprzedawcy, lub 

b) ponownie wysłany po opłaceniu przez Klienta kosztów ponownej dostawy 

§ 7. Ochrona danych osobowych 

  1. Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w związku ze świadczeniem usług zgodnie z Polityką prywatności i plików cookies Usługodawcy, dostępną pod adresem: https://klario.pl/polityka-prywatnosci/

§ 8. Odpowiedzialność Sprzedawcy 

  1. Za prawidłową realizację usługi, tj. realizację Umowy sprzedaży uznaje się dostarczenie Klientowi przez Usługodawcę Produktów zamówionych w Sklepie internetowym, zgodnie z zasadami opisanymi w niniejszym Regulaminie. 
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży 
  1. W przypadku umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta niebędącego Konsumentem. 
  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:  

a) szkody wyrządzone osobom trzecim powstałe w wyniku korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego w sposób sprzeczny z przepisami prawa,  

b) szkody wyrządzone nieumyślnie Klientom niebędącym Konsumentami 

§ 9. Zwroty i odstąpienie od umowy 

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia, w którym objął Produkt w posiadanie (lub w którym Produkt został objęty w posiadanie przez osobę trzecią wskazaną przez Klienta). 
  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie to może zostać złożone: 

a) w formie pisemnej, dołączone do zwracanego Produktu, 

b) drogą elektroniczną na adres e-mail: zamowienia@klario.pl

c) przy użyciu wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na końcu niniejszego Regulaminu oraz do pobrania: https://klario.pl/formularz-odstapienia.pdf

  1. Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (tj. przed końcem 14. dnia od daty otrzymania Produktu). 
  1. Klient ma obowiązek zwrócić Produkt nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy nadanie Produktu przed jego upływem. 
  1. Produkt należy odesłać na adres siedziby Sprzedawcy: 
    KLARIO Sp. z o.o., ul. Franciszka Walczaka 12E/10, 66-400 Gorzów Wlkp. 
  1. Zwrot Produktu następuje na koszt Klienta. Sprzedawca może odmówić przyjęcia przesyłki zwróconej na jego koszt. 
  1. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 
  1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszt dostawy Produktu do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę), bez zwrotu kosztów odesłania Produktu do Sprzedawcy, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego Produktu przez Sprzedawcę.
  1. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu. 
  1. W przypadku, gdy Klient odstępuje od umowy jedynie w części (np. jeden z kilku Produktów), zwrot płatności obejmuje tylko wartość zwracanego Produktu oraz odpowiednią część kosztów dostawy. 
  1. Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu oraz jest dostępny do pobrania: https://klario.pl/formularz-odstapienia.pdf 

§ 10. Procedura reklamacyjna i gwarancja 

  1. Klient ma prawo do reklamacji Produktów zamówionych w Sklepie. 
  1. Reklamacje należy kierować:  

a) przez internet za pomocą formularza reklamacyjnego,  

b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@klario.pl

c) telefonicznie pod numerem 530 532 687 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00), 

d) pisemnie na adres usługodawcy: KLARIO Sp. z o.o., ul. Franciszka Walczaka 12E/10, 66-400 Gorzów Wlkp. 

  1. W zgłoszeniu reklamacyjnym konieczne jest podanie: 

a) imienia i nazwiska Klienta (lub nazwy firmy), 

b) daty zgłoszenia, 

c) numeru paragonu lub faktury, 

d) nazwy i ilości reklamowanych Produktów, 

e) opisu wady i żądania Klienta, 

f) danych kontaktowych. 

  1. W przypadku konieczności zbadania Produktu, Klient może zostać poproszony o jego dostarczenie na koszt Sprzedawcy. Szczegóły zostaną uzgodnione indywidualnie z Klientem 
  1. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację oraz poinformować Klienta o wyniku postępowania reklamacyjnego w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. 
  1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Produktu z umową przez okres 2 lat od dnia dostarczenia Produktu, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. Klient ma prawo m.in. do: 

a) żądania naprawy lub wymiany Produktu, 

b) obniżenia ceny, 

c) odstąpienia od umowy – w przypadkach określonych w ustawie. 

  1. Niezależnie od powyższego, Sprzedawca udziela gwarancji na Produkty na okres 2 lat od dnia ich dostarczenia. Szczegółowe warunki gwarancji określa karta gwarancyjna dostępna na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://klario.pl/karta-gwarancyjna/ 
  1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio także do reklamacji dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. 

§ 11. Kontakt ze sprzedawcą 

  1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w sprawach związanych ze złożonym Zamówieniem, reklamacją, odstąpieniem od umowy, danymi Konta oraz innymi kwestiami dotyczącymi funkcjonowania Sklepu. 
  1. Dane kontaktowe Sprzedawcy: 

a) Adres e-mail: kontakt@klario.pl 

b) Telefon: 530 532 687 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–16:00) 

c) Adres korespondencyjny: KLARIO Sp. z o.o., ul. Franciszka Walczaka 12E/10, 66-400 Gorzów Wlkp. 

  1. Sprzedawca zobowiązuje się udzielić odpowiedzi na zapytania Klientów nie później niż w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania wiadomości. 

§ 12. Postanowienia końcowe 

  1. Sprzedawca ma prawo do zmiany Regulaminu, przy czym ewentualne zmiany Regulaminu nie dotyczą Zamówień złożonych przed zmianą Regulaminu. 
  1. Wszystkie Zamówienia złożone przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania Zamówienia przez Klienta. 
  1. Umowy zawierane są w języku polskim. 
  1. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu. 
  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 
  1. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zawieranych przez Sprzedawcę z Klientami Umów sprzedaży. 
  1. Sklep nie oferuje treści cyfrowych ani usług cyfrowych w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Udostępniane na stronie dokumenty, takie jak karta gwarancyjna czy wzór formularza odstąpienia od umowy, mają charakter informacyjny i służą jako pomoc przy realizacji uprawnień Klienta wynikających z przepisów prawa i niniejszego Regulaminu. 
  1. Ewentualne spory między Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem, które mogą wyniknąć z niniejszego Regulaminu strony będą starały się rozstrzygnąć polubownie. Sprzedawca informuje o możliwości rozstrzygania sporów przed stałymi polubownymi sądami konsumenckim działającymi przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. 
  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje na temat możliwości skorzystania z tych procedur dostępne są m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl. Konsument może również skorzystać z unijnej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr